Digitala medier i butik

Igår var jag inbjuden på Zeta Displays www.zetadisplay.se årliga kunskapsevent på Grand Hotel. Där diskuterade köpare, mediabyråer, forskare och handel hur digitala medier fungerar och hur vi tillsammans kan aktivera konsumenten på ett bättre sätt i butik. Några insikter gav eventet:

– Digitala medier i butik höjer upplevelsen i butik, men bara till en viss nivå.

– Digitala medier butik ökar försäljningen av aktiverade varor

– Digialala medier i butik hjälper varumärkesleverantörer att nå hela vägen med sitt budskap in i butik

Viktigt för att digitala medier i butik skall slå igenom med full kraft är att de är rikstäckande och att det är hög leveranskvalitet vad det gäller teknik, sändning etc. Sedan så efterfrågades relevanta mätetal för kontaktkostnad etc. Detta för att denna mediekanal skall kunna jämföras med traditionella medier som TV och Print. Detta är något som är under utveckling och Urban Hilding VD på IUM poängterade att när det gäller digitala medier så borde kunderna ha lite mer mod och våga testa utan att ha alla siffrorna på förhand, learning by doing. Detta är något som också bekräftades av handelsrepresentanter på plats. Det tar tid att lansera nya mediekanaler….

Annonser

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s