Kung Markatta produktutvecklar med hjälp av konsumenter

I oktober 2009 bjöds engagerade Kung Markatta konsumenter in för att ”hjälpa Lennart” att hitta mer naturliga och hälsosamma livsmedelsprodukter. Priset ifall man vann tävlingen var 10000 kr och det hela resulterade i två nya produker; Äkta Kalamataoliver och Gröna Amfissaoliver.

Coca Cola har gjort något liknande, där de låter konsumenter ta fram egna smaker, (läs mer om det här.) Att bjuda in konsumenter i ett tidigt skede är både effektivt och ett sätt att skapa hype. Tänk om man kunde få följa processen hur Kung Markatta och Coca Cola kom fram till just sitt beslut. Hur såg de andra alternativen ut?

Likväl som detta är en möjlighet för företag att ta del av konsumenternas tankar så skulle i alla fall jag vilja ta del av motsatsen dvs se hur produktutvecklarnas skissblock ser ut?  Kommer vi få se mer av Lennarts resor framöver, jag håller tummarna för det!

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s