Kickstarta hösten med en Shopper Marketing Plan

Shopper Marketing är en starkt framväxande disciplin inom marknadsföring
och kommunikationsområdet. I USA, där många marknadsföringstrender
startat är Shopper Marketing idag ett etablerat verksamhetsområde i många
konsumentnära företag. Där finns det en mer spridd kunskap i hur viktigt det är
för ett företag som säljer konsumentprodukter att ha fokus på Shopper och butik.
En majoritet av de större företagen inom FMCG har utvecklat egna självständiga
avdelningar som kompletterar den traditionella sälj- och marknadsavdelningen.
Retail House har utvecklat sjustegsmetoden – Shopper Marketing Plan vars mål är att integrera sälj och marknadsföringsaktiviteterna i företagen allt för att skapa en ökad effekt av företagets marknadsinsatser.

Annonser

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s