Konsten att sätta rätt mål för kommunikationen i butik

Första steget för framgångsrik kommunikation i butik är att definiera målen med kommunikationen. För att få en struktur i detta arbete så arbetar Retail House i enlighet med 4C modellen. Detta är en kommunikationsmodell som är anpassad för butik- och shopperkommunikation.

1. Command attention – Skapa synlighet

2. Connect – visa på vilket varumärke det är som vill visa synlighet.

3. Convey – vad vill varumärket säga.

4. Close – skapa ett attraktivt erbjudande.

Varje steg i modellen betygsätts på en 10 gradig skala och en bra kampanj ligger på mellan 33 och 40 poäng. Genom att strukturera upp butikskommunikationen så uppnås en tydlighet i mål och strategi vilket i slutändan alltid resulterar i ett högre return on investment (ROI).

JensAssurHunger3[1]

Annonser

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s