Private label eller varumärke – hur viktig är kunskapen?

Ny amerikansk studie (Do Pharmacists Buy Bayer?Informed Shoppers and the Brand Premium) är publicerad som försöker bringa klarhet i hur viktig kunskapen är för att få kunden att välja private label istället för varumärket. Studien visar att ju mer påläst shoppern är ju oftare väljer han Private brands. Detta i högre utsträckning i apoteksvärlden än i dagligvaruhandeln. Jag bifogar en länk till hela studien som publicerades i sin helhet augusti -14.

http://faculty.chicagobooth.edu/jesse.shapiro/research/generics.pdf

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s