Fokus på Shoppern genom strategiskt samarbete mellan handel och leverantör

I våras träffade jag i Chicago Chris Brandewie på Best Buy för att resonera och lyssna till hur de ser på utvecklingen av sina olika kanaler. Nu kan vi glädjande nog se på hur de utvecklar sina butiker tillsammans med de starka varumärkena. Enligt amerikanska undersökningar är 79 % av kunderna intresserade av hur den nya tekniken kan användas i våra hem. Och handen på hjärtat, är vi inte alla intresserade av hur den nya tekniken kan hjälpa oss för ett enklare liv. Här finns en stor möjlighet för både handel och leverantörer att hitta nya och spännande former för samarbete.

I en artikel i handelstrender hittade jag denna glädjande artikel.

Det är den amerikanska kedjan Best Buy som nu inlett ett samarbete med Intel i och med ”The Intel Technology Experience”. I 50 av kedjans enheter har en avdelning öppnats där den senaste tekniken visas upp. Bland annat kan kunderna prova på 3D-utskrifter och virtual reality-spel.

– Folk har vanligtvis inte möjlighet att uppleva den här typen av cutting edge-teknik. Det är en naturlig förlängning i vår ambition att visa de möjligheter som finns med teknik, och på så sätt få fart på våra kunderna fantasi, säger Jason Bonfig, kategoriansvarig för surfplattor och datorer på Best Buy.

Butikerna är cirka 25 kvadrat stora och beräknas vara klara i alla 50 enheter i slutet av oktober. Här kan du se mer om hur satsningen ser ut.

Intel_Shakedown_lo-res

Annonser

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s