Den interna organisationen är nyckeln för att lyckas med Shopper Marketing

Retail House har under de senaste 10 åren drivit 100-tals projekt inom Shopper Marketing och ofta så landar vi i slutsatsen att för att lyckas hela vägen från produkt till Shopperns varukorg så krävs det en intern samsyn på vad man vill uppnå och hur man skall göra det.

Det interna samarbetet mellan marknad, sälj och trade måste förstärkas om organisationen skall få ett ökat fokus på shopper. Idag är många företag uppbyggda i silos och kommunikationen mellan avdelningarna är ofta undermålig. Avdelningarna måste samarbeta mer och arbeta med gemensamma målsättningar och gemensamma program för kunderna. Att få till det interna samarbetet kräver samarbetsvilja och en förståelse för hur viktig butik och shoppern är för försäljningen.

Det kan låta tråkigt att tala organisatoriska frågor kopplat till marknadsföring – men det är där allt börjar och slutar om företaget skall lyckas på den extremt konkurrensutsatta marknad som idag möter varumärket.

Vill du veta mer om Shopper Marketing. Maila gärna mig så skickar jag dig ett White paper på ämnet.

Maila till: martin.mostrom@retailhouse.se

1960918_715907791775561_342482772_o

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s