Möte med Sverige skarpaste marknadsföringshjärnor

I onsdags bjöd marknadsföringsforskarna på CCM vid Handelshögskolan i Stockholm in till en kväll med mingel och kunskapspåfyllnad av det senaste inom marknadsföringsforskningen. Det var tre superbra föredrag som alla på ett eller annat sätt handlade om oss som människor och hur begränsat vårt medvetande är. Vår uppmärksamhet dras till andra människor. Vi tycker om repetition och det mesta beslutsfattande är omedvetet. Har vi hört det förr? Dessa budskap kan aldrig nog upprepas. Och när det kommer till Shopper Marketing så är förståelse för detta nyckeln till att lyckas. Vi dras till människor, vi är vanemänniskor och vårt medvetande är mycket begränsat. Ha det högst upp på agendan inför 2015

Vill passa på att ge ett julklappstips – Professor Magnus Söderlund är redaktör och har samlat ett antal superintressanta uppsatser som alla ger ny marknadsföringskunskap. Beställ via länken nedan.

https://www.studentlitteratur.se/#9789144105284/Marknadsföring+och+påverkan+på+konsumenten

Marknadsföring och påverkan på konsumenten

Annonser

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s