Personliga möten i butik skapar värden för både varumärket och butiken

Det personliga mötet i butik skapar stora värden. Retail House har tillsammans med Professor Magnus Söderlund på Handelshögskolan gjort tre studier där vi kartlagt vilka ekonomiska värden som ett personligt möte i butiksmiljön kan skapa.

I dagligvaruhandeln så ökar snittköpen med cirka 65 kr för varje positivt kundmöte som shoppern upplever. Det är nu dags att börja omvärdera kundmötet och inte bara se personal i butik som en kostnad utan som en faktiskt intäktsbärare.

För leverantörsföretag som vil öka värdet i butik så är demonstrationen ett av de mest effektiva verktygen för att både öka försäljningen på det egna varumärket olch öka totalförsäljningen för butiken.

En effektiv Shopper Marketingstrategi skall alltid innehålla en del personliga möten genom demonstrationer och events.

Vill du veta mer om detta så har Retail House skrivit ett White paper 7 tips för att lyckas med demonstrationer i butik. Maila mig martin.mostrom@retailhouse.se så skickar jag över detta till dig.

SAMSUNG DIGITAL CAMERA

Annonser

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s