Hur många marknadschefer arbetar efter handelns kampanjår?

Retail Promo guide är i USA en helig graal för alla som arbetar med marknadsföring av FMCG. Denna visar de 10 största detaljhandelskedjornas prioriterade kampanjteman under året. Om man som FMCG varummärke skall lyckas så måsta man docka sin marknadsplan tillsammans med sina viktigaste kunders. Görs inte detta i Sverige idag? Jo, till viss del så bokar KAM upp kampanjer utifrån teman. Men full kraft får man först när ett varumärkes marknadsinvesteringar går hand i hand med handelns kampanjår. Så för alla marknadschefer som vill bli framgångsrika. Gå på djupet och förstå era kunders kampanjår och säkerställ att ditt varumärke finns med när kampanjerna rullar ut mot shoppern.

Bifogar en länk nedan från US som kan ge inspiration i det vidare arbetet med Shopper Marketing.

Retail Promo Guide[2]

http://www.nxtbook.com/nxtbooks/ptp/sm_retailpromoguide/

Annonser

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s