Känner du till de magiska frågorna varje varumärke måste ställa sig?

En av de viktigaste uppgifterna när ditt varumärke skall utveckla en Shopper Marketing strategi är att på djupet förstå våra kunders drivkrafter och mål. Vad är det våra kunder (retailers) försöker att uppnå? Vilken position försöker de att ta? Hur kan vårt varumärke hjälpa retailern uppnå sina mål.

Som lite hjälp på vägen kommer här några områden som kan vara intressanta att bryta ned.

  • Hur kan vårt varumärke skapa Kännedom/positionering åt kedjan?
  • Hur kan vårt varumärke stärka kedjans position inom  ett specifikt produktområde?
  • Hur kan vårt varumärke skapa upplevelser i butik?
  • Hur kan vårt varumärke skapa lojalitet?
  • Hur kan vårt varumärke stödja retailerns samhällsansvar
  • Hur kan vårt varumärke stärka retailerns årsplaner?

Får du några idéer? Hur skall ditt varumärke positioneras?

JensAssurHunger3[1]

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s