6,3 % av Sveriges marknadschefer tycker butiken är en prioriterad kanal

Dagens Media publicerar marknadschefernas prioriteringar 2015. Det är med viss förundran jag noterar att enbart 6,3 % av marknadscheferna prioriterar butiksmediet. För att lyckas i det fragmenterade medielandskapet så är måste investeringarna ske så nära köpet som möjligt. Både det digitala men också det fysiska. Vi får inte glömma att 95% av alla produkter säljs i den fysiska butiken (lite beroende på kategori).

Ja, butiken är en svår miljö att bygga varumärke i!

Ja, i butiken måste varumärket anpassas till kedjan!

Men, det är i butiken Shoppern finns och det är i butikens shoppern slutligen gör sitt köp. Detta får vi inte glömma bort. Så frågan blir hur ser en marknadsplan ut som har butiken som huvudmedia. Vad skulle då resultatet bli?

Ni får gärna tipsa mig på marknadschefer som tänker annorlunda och prioriterar butiksmediet i sina planer.

Trevlig helg

akademibokhandeln_papper_och_kontor_006[1]

Annonser

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s