Paradigmskifte inom marknadsföring – vi måste tänka nytt

Kanske du har hört talas om Thomas Kuhn (1922-1996). Om inte så var det han som grundlade tankarna kring paradigmskifte. En otroligt intressant upptäckt att gamla system dör och ersätts av nya. När jag ser på hur många företag ser på sina investeringar i marknadsföring och försäljning så ser jag att många organisationer fortfarande lever kvar i det gamla paradigmet när butiken hade ett litet urval produkter och den traditionella marknadsföringen fick stor effekt.

I dag lever vi med fler varumärken än vi någonsin kan ta till oss vi måste därför lägga all kraft att vara där shoppern fattar sitt köpbeslut – enbart för att resultatets skull. Alla varumärken vill ju slutligen bli valda av konsumenten. Och var får vi störst effekt på vår försäljning? Detta är frågan vi måste ställa oss.

I TV soffan, på stan, i mobilen eller i butiken?

Var fattar Din shopper köpbeslutet?

Trevlig helg

jakten-på-effekt[1]

Annonser

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s