Fokus på in-store execution – en spaning i Europa – Shopper Marketing

Jag befinner mig på den årliga europeiska konferensen i Shopper Marketing/Field marketing som arrangeras av Combera Group. Retail House är ett av 30 länder som ingår i den europeiska gruppen.

http://www.comberagroup.com/about/

Idag hade vi den stora förmånen att få lyssna till ett mycket intressant dragning av Johannes Savonije med bakgrund inom Coca Cola och Unilever Idag COO i det danska bryggeriet Royal Unibrew. Det är alltid så uppfriskande att få träffa en toppchef som har stor erfarenhet från många europeiska länder tala om betydelsen av Shopper Marketing. Han började med att visa bilder på butiksexponeringar och slutade sin dragning med att berätta hur han tillbringar minst en dag när han besöker sina olika kontor i Europa med att träffa sina kunder för att få nya insikter i sin kategori.

Detta stödjer min teori att vi måste alla lämna Power pointen i konferensrummet och ge oss ut i verkligheten Hur många dagar ägnade du senaste året att verkligen vara ute i verkligheten och  lyssna till dina kunders behov?

IMG_1287

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s