Motiverade medarbetare är nyckeln till den nödvändiga förändringen

Insiktsfullt blogginlägg om den digitala utvecklingen inom Retail.
Trevlig helg

Dagens Handel Gästblogg

På väg hem från Dcongress2015. Full av intryck efter en intensiv dag. Göteborg lär ha badat i vårsol, men inne på Svenska Mässan var alla koncentrerade på att hinna suga i sig så mycket som möjligt av möten, kunskap och idéer.

Alla påverkas av digitaliseringen. Det är ett ord som återkommer i alla samtal och föredrag denna dag. Skulle man göra en frekvensanalys av dagens alla interaktioner skulle digitalisering rankas strax under de vanligaste prepositionerna och bindeorden.

Anna Jonsson från Handelshögskolan i Göteborg forskar på kunskapsöverföring inom handelsföretag. Hon problematiserade ordet – alla har nämligen sin egen definition av vad digitalisering betyder.

Efter att ha lyssnat på många röster under dagen får man en känsla av att ingen så värst bra koll på vad digitalisering får för konsekvenser, vare sig för den egna verksamheten eller för samhället i stort.

Alla prövar sig fram. Företagen tittar vad andra gör, testar själva…

View original post 360 fler ord

Annonser

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s