Elgiganten på Retail House – hur vinner man slaget i butik.

Idag hade Retail House ett välbesökt frukostseminarium. Anders Ferngren som är försäljningsdirektör för SDA kategorin berättade om hur de vinner slaget om Shoppern i butik och hur de kan arbeta på ett bättre sätt med sina leverantörer.

Varför är då Elgiganten så framgångsrika på den nordiska marknaden?

Framgångskriterier

  • Kulturen – Medarbetarna
  • Passionen för det man gör
  • Förstå sälj och produktfördelar
  • Samarbete med välkända varumärken till låga priser
  • Kunden känner sig trygg – garantier
  • Kostnadskontroll
  • Ständig utveckling
  • Starkt strukturkapital

Nästa frukostseminarium är den 24 april på temat ”Det personliga mötet i butik” – Demonstrationer och events. Hur gör vi dessa aktiviteter strategiska för vår varumärkesposition i butik.

Frukostmšte_20150320 (3)

Annonser

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s