Förpackningens roll i Shopper Marketing – det enda du kontrollerar i butik

Idag hade jag den stora förmånen att få tala på världens största förpackningsmässa i Köln. Det var det svenska förpackningsföretaget Ecolean som hade bjudit in mig för att kommunicera Shopper Marketing till deras internationella kunder. Ecolean, som ägs av fam. Rausing, producerar förpackningar för dryckes/mejeriindustrin och har en helt unik förpackning som både till formen och erbjudande av stora tydliga kommunikationsytor lämpar sig ytterst väl för att bryta Shopperns autopilot  i butik.

Det är inte bara förpackningsdesign som är viktigt utan lika viktigt är det att formen kan bli en unik del av varumärkeskommunikationen i butik (detta vet alla, tänk t ex Coca Colas klassiska form).

Läs gärna mer om Ecolean och dess förpackningar så förstår ni vad jag menar www.ecolean.com.

Tack Jens och Anna för att vi får vara med på Ecoleans spännande resa!

DSC_2141

Annonser

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s