Det personliga mötet i butik är avgörande – 5 tips för att lyckas

Det personliga mötet är en viktig del av en Shopper Marketing strategi och ju mer digitaliserade vi blir ju högre blir Shopperns krav på det personliga mötet som sker i butik.

Vi är jätteglada att hälsa Mita Ekqvist som ny  Operations Manager på Retail House.  Mita har en  lång och bred erfarenhet från butik. Hon har både varit Retail operations chef och etablerat nya butiker. Senast kom hon från Odlo.

Jag bad Mita sammanfatta 5 punkter från hennes långa karriär från butik för vad som är viktigt att tänka på när man möter Shoppern i butik.

  1. Hälsa alltid på kunden med ett leende och se kunden.
  2. Ställ frågor och gör din hemläxa om kundens behov.
  3. Var påläst – förstå när kunden kan mer än du själv. Dra nytta av detta.
  4. Föreslå lösningar – kunden har ju kommit till butik för att få hjälp att välja.
  5. Driv en kultur i butik av att sätta kunden i centrum – hela butikslaget skall vara involverade.

Enkelt och självklart – eller hur?

HI_Mita

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s