Råd för att bygga värde i handeln – några tankar från en köpman

Idag hade Retail House Shopper Marketingnätverk den stora äran att få besök av Mats Larsson som är köpman/VD på Maxi ICA Stormarknad Lindhagen. Syftet med Mats presentation var att visa på hur man som leverantörsföretag skapa värde för handeln. En alltid lika aktuell fråga för varumärket. En modern hypermarket har ett sortiment på 30-40 000 artiklar och för att bli prioriterad så måste man ju dels skapa försäljning men också kunna skapa värde för handeln.

Hur gör man då för att bli en leverantör som sticker ut i bruset?

– Förstå trender och kategori

– Arbeta med kampanjer, centrala och lokala

– Skapa upplevelser i butik med demonstrationer

– Stötta butikens satsningar på t ex barnfamiljen.

– Bygg relationer med dina kontaktpersoner i butik.

Nu är det bara att börja skapa värde!!

Shopper marketingnŠtver#655

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s