Kundmötet i butik är urviktigt – lite inspiration från dagens frukostseminarium

Idag samlades representanter från de stora kedjorna och de ledande varumärkena hos Retail House. Temat för dagen var om hur viktigt det personliga mötet är i butik.

Det är få eller inga aktiviteter i butik som får shoppern att bryta sina vanor som när de får en rekommendation från en annan person i butik. Dilemmat är att de flesta företag inte har en strategi för sitt kundmöte i butik. Om man säljer sina varumärken i fysiska butiker måste man ha en strategi för hur man skall stötta sin fysiska varumärksförsäljning med demonstrationer och butiksevent.

Nedan bifogar jag dagens presentation och en film där vi dokumenterat hur Tropicana arbetat med kundmötet i butik.

Hoppas du får lite inspiration och nya tankar och kom ihåg att se kundmötet som en strategisk fråga….

Trevlig helg

PP presentation Kundmötet

http://www.slideshare.net/MartinMostrm/skapa-vrden-med-kundmtet?qid=278e8b31-a948-4520-b93b-04064cbbaca4&v=default&b=&from_search=3

Bra case på strategiskt angreppssätt på kundmötet: Tropicana

https://www.facebook.com/Retailhouse.se/videos/vb.150199808346365/462678640431812/?type=2&theater

Bilder från dagens frukostmöte

Frukostmšte_20150424 (2)

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s