Vem är ansvarig för att bygga varumärket i butik? – Marknadschefen!

Den eviga frågan är om vi kan bygga vårt varumärke i butik? Eller är det bara en plats där vi i bästa plats kan exponera våra produkter och överlåta hela butiken åt försäljningsavdelningen?

Motfrågan blir egentligen, kan en påläst marknadsförare låta bli att inte aktivt kommunicera mot alla dessa potentiella shoppers som möter vårt varumärke i butiken?

I det fragmenterade medialandskapet så är det otroligt kostsamt att bygga ett varumärke från grunden. Som marknadsförare måste du därför ge dig innanför luftslussarna och på djupet förstå hur butiksmediet fungerar. Även om de digitala kanalerna växer exponentiellt så landar fortfarande över 90% av din Shoppers i den fysiska butiken. Och ser vi till en av googles path to purchase undersökningar om hur vi använder mobiltelefonen så är de två viktigaste paramentrarna i pre-shop fasen att

1. Digitalt ta reda på var butiken ligger rent fysiskt

2. Digitalt ta reda på öppentiderna i den fysiska butiken.

Kolla gärna in rapporten här.

https://www.thinkwithgoogle.com/research-studies/mobile-in-store.html

mobile-in-store_research-studies_bn[1]

Annonser

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s