Tre självklara huvudprinciper för att lyckas med Shopper Marketing

På onsdag har jag den stora förmånen att få tala inför delar av den chilenska fruktindustrin som har sin årliga konferens på Sheraton i Santiago. Retail House har utarbetat en Shopper Marketing strategi för hur man framgångsrikt lanserar produkter i frukt och grönt. Huvudprinciperna är dock generella och gäller i princip samtliga kategorier i butiken. Som vanligt inga konstigheter utan rätt självklart. Men det självklara brukar ofta vara det svåra när det kommer till marknadsföring mot Shoppern.

Huvudprinciperna:

1. Synlighet och tillgänglighet är nyckeln till försäljning

2. Förståelse för Shopperns beteende och Retailerns strategier är det enda sättet att få tillgänglighet

3. Vikten av kontinuitet är det enda sättet att långsiktigt bli en intressant partner.

Intuitivt rätt självklart eller hur?

Bilden nedan är jag och Chiles ambassadör José Goñi i samtal inför resan till Chile.

DSC_0023

Annonser

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s