Hemligheten bakom framgångsrik Shopper Marketing

Shopper Marketing handlar väldigt mycket om ”basics” och intuitiv kunskap. Ofta vill man veta exakt vilka delar som är vitala för att en kedja eller ett varumärke skall bli framgångsrik. Vanligtvis handlar det om en mix av bra butiksnät, inköpskraft, marknadsföring och självklart attraktiva produkter.

Mer handfasta och butiksnära åtgärder som alla kan vara med att bidra till är:

1. Behandla kunderna som de vore speciella

2. Ta bort alla tänkbara köpbarriärer – enkelt och smidigt.

3. Arbeta med det personliga mötet

4. Interagera med shoppern innan, under och efter butiksbesöket.

5. Fokusera på att skapa merköp. Gör det belönande att handla nu.

Inget hokus pokus men utmanande att åstadkomma. 365 dagar om året!

Hur kan ditt varumärke stödja din kedjekund i ovanstående punkter?3ff8ff6a-c169-48b6-8bc4-64b622ba7daa_168903171[1]

Annonser

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s