Premiär hos Retail House – Professor Ulf Johansson på Forskarfrukost

Då hade vi äntligen premiär på vår forskarfrukost med Professor Ulf Johansson från Lunds Universitet. Vi var ett 50-tal åhörare från de ledande varumärkena och handelskedjorna som fick lära oss mer om de utmaningar som finns i att etablera sitt varumärke i nya kanaler.

Det är lätt att bli stressad av den digitala utvecklingen och att vi måste vara snabba. Men ett av de viktigaste budskapen som jag tog med mig från föredraget är att faktiskt göra sin hemläxa innan man går ut digitalt. Att trycktesta den digitala strategin i relation till den fysiska. Detta för att veta vilka gap som finns i affärsidén. För att citera Professor Johansson. ”Du kan inte kompensera felaktig riktning med ökad hastighet”.

Syftet med våra forskarfrukostar är att skapa en brygga mellan näringslivet och akademin. Retail House är fast i övertygelsen att både akademin och näringslivet blir så mycket starkare om de arbetar ihop på de gemensamma utmaningar som skall lösas. Forskarfrukostar stöds av Handelns Utvecklings råd.

Om någon vecka kommer vi att publicera en sammanfattning av presentationen här på bloggen, så för er som inte deltog – håll utkik. Men för dig som vill höra Professor Ulf Johansson direkt.

Lyssna på hur Ulf definierar detaljhandelns utmaningar här

FORSKARFRUKOST

Annonser

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s