Nobelpriset grunden för Shopper Marketing

2002 fick Daniel Kahneman nobelpris i ekonomi. Detta priset är extra intressant för att teorierna bakom varför Kahneman fick pris har varit helt avgörande för utvecklingen av Shopper Marketing – hur funkar vårt minne och uppfattning om omvärlden? Kahneman slog en gång fast att vi har två system för vårt tänkande och allt detta har han skrivit om i boken Tänka snabbt tänka långsamt. För alla Er som nu inte orkar att läsa boken så ger jag er nu två filmer som ni kan titta på över helgen. Dessa kommer att ge er en helt ny förståelse för modern minnesforskning.

Kort variant. Klicka här

Lång version. Klicka här

profileimage[1]

Annonser

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s