Butikspersonalen är viktigt!

Butikspersonal är en underskattad målgrupp för varumärkeskommunikation. Detta är giltigt oavsett om vi talar kedjor där personlig försäljning ingår eller större stormarknader där butikspersonalen har en mer driftsorienterad roll. All kommunikation som skall nå Shoppern måste först göras förståelig för butikspersonalen.

Om inte personalen i butik vet vad varumärket vill göra eller vilken nytta det skapar är det svårt att få en riktig effekt mot shoppern. Så nästa gång ni skapar en kampanj som skall gå i butik – involvera butiken och dess medarbetare. Det är en nödvändighet för att lyckas i butik. Modellen nedan är POPA:s utmärkta modell för hur vi skall lyckas med Shopper Marketing.

 

Bild1

 

 

 

 

 

Annonser

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s