Butiksupplevelsens 7 gyllene regler

När vi pratar om Shopper Marketing och butik och så kommer ofta begreppet ”forward to basics” fram. I bland så glömmer vi bort det självklara när vi skall ta nya initiativ i butiksmiljön. Läs igenom mina sju gyllene regler och sätt upp dem på väggen och glöm dem aldrig i ditt arbete med Shopper Marketing! Detta är mina utvärderingskriterier när jag väljer butik. Dock inte i rangordning (för plats brukar övertrumfa det mesta).

1. Produkterna jag söker finns tillgängliga i butiken

(Availability)

2. Det går fort att hitta produkterna jag letar efter

(Ease of shop)

3. Jag upplever butiksmiljön som  trevlig

(Store Environment)

5, Butiken saluför ett djup och bredd i sortimentet som tillfredsställer mig

(Range / Assortment)

5. Kvalitetsnivån möter min krav

(Quality)

6. Personalen är trevlig och hjälpsam

(Staff)

7. Butiken är lätt att ta sig till ((läge och parkeringsplats)

(Convinience)

krauta_1[1]

 

Annonser

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s