Kampanjers effekt på lönsamheten – fullt hus!

I fredags genomförde Retail House med stöd av Handelsrådet (Fd HUR) sin tredje forskarfrukost.  Ett 90-tal medarbetare i dagligvaru-och detaljhandeln fick lära sig mer om vad som bygger lönsamhet i butik. Dr Mikael Hernant vid Handelshögskolan i Stockholm lärde oss hur viktigt det är att ha lönsamheten i fokus och inte bara bruttoförsäljningen. Kunskap i grundläggande butiksekonomi är superviktigt att ha med sig innan man börjar laborera med kampanjverktyget.

Vi fick bl a lära oss hur vi kan uppnå ”Haloeffekt” i våra kampanjer och att det inte lönar sig att skapa kampanjer på basvaror. Tack Mikael för att du delade med dig av din djupa kunskap på ett pedagogiskt och underhållande sätt. På torsdag släpper vi en intervju med Mikael samt en sammanfattande artikel.

FORSKARFRUKOST4feb_2016

Annonser

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s