Butiksmedarbetarna är nyckeln för att du skall lyckas i butik. Jag har sagt det förr och jag säger det nu. Vi måste på allvar förstå djupet i hur en butik fungerar och hur vi kan engagera butikens medbetare i vårt arbete i butik. Det är därför idag otroligt glädjande att Coca Cola Retail Council som är en thinktank kring retail/shopperelaterade frågor lyfter fram detta som ett viktigt och fokuserat område.
I deras senaste studie uppmärksammar de butikspersonalens roll i framgången för varumärket och retailern. De identifierades två huvudområden för en fördjupad studie, teknikens roll för retailern eller butikspersonalens roll för dess konkurrenskraft.
Coca Cola Retail Council landade i att fullfölja butikspersonalens roll som det området som är mest effektivt för att få en hävstång i sina investeringar i butiksmiljön. Det är väldigt trösterikt när en sådan välrenommerad organisation fokuserar ett ämne som ligger mig varmt om hjärtat.
För er som vill följa deras arbete så klicka på länken nedan så kan du följa deras blogg eller ladda ner deras olika studier inom Retail / Shopper Marketing
Kolla in Coca Cola Retail Council här