Kraften i att engagera medarbetarna i butik

Butiksmedarbetarna är nyckeln för att du skall lyckas i butik. Jag har sagt det förr och jag säger det nu. Vi måste på allvar förstå djupet i hur en butik fungerar och hur vi kan engagera butikens medbetare i vårt arbete i butik. Det är därför idag otroligt glädjande att Coca Cola Retail Council som är en thinktank kring retail/shopperelaterade frågor lyfter fram detta som ett viktigt och fokuserat område.

I deras senaste studie uppmärksammar de butikspersonalens roll i framgången för varumärket och retailern. De identifierades två huvudområden för en fördjupad studie, teknikens roll för retailern eller butikspersonalens roll för dess konkurrenskraft.

Coca Cola Retail Council landade i att fullfölja butikspersonalens roll som det området som är mest effektivt för att få en hävstång i sina investeringar i butiksmiljön.  Det är väldigt trösterikt när en sådan välrenommerad organisation fokuserar ett ämne som ligger mig varmt om hjärtat.

För er som vill följa deras arbete  så klicka på länken nedan så kan du följa deras blogg eller ladda ner deras olika studier inom Retail / Shopper Marketing

Kolla in Coca Cola Retail Council här

 

ccrrc-logo-940-198

 

Annonser

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s