Säljkårens roll förändras!

I morgon har vi ett frukostseminarium på temat ”Bra och dåliga säljbesök i DVH”. Professor Magnus Söderlund från Handelshögskolan i Stockholm och jag kommer då att presentera hur butik och säljkår ser på vad som är ett effektivt och bra säljmöte i butik.

Denna frågan är ju högaktuell då handeln förändras i allt snabbare takt och det är inte alltid leverantörsföretagen hänger med i tempot.

Digitaliseringen (shopperns makt ökar), centraliseringen (besluten fattas på central nivå) och private label är tre viktigt aspekter som driver förändringen. Idag bifogar jag en urspännande aktuell artikel från McKinsey där de skriver om de förändrade villkoren för den centrala säljaren – KAM.

Läs artikeln här

sales-increase[1]

Annonser

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s