Midsommar är Shopper Marketing

Midsommar står för dörren och det är en av få helger där vi kan observera Shopper Marketing i praktiken. Mitt råd till dig är att gå in på kedjornas hemsidor och se i de sociala medieflödena. Det svämmar över av olika tips och råd hur vi skall lyckas med vår midsommarmat. Allt från laxen, jordgubbstårtan till grillningen. Så långt allt bra.

Åk sedan ut till butiken och se hur fantastiskt många som har samlat ihop de stora midsommarprodukterna på ett ställe i butiken alt. skyltat dem mycket väl samt kompletterat med receptsamlingar. Detta är Shopper Marketing. Sedan så är det väl få veckor som midsommar där det är så lätt för både varumärke och handel att förstå vilket occasion/shopper mission som vi faktiskt åker till butiken för att lösa. Sill, öl, läsk, jordgubbar, färskpotatis, snacks, kött, bea etc etc etc.

Midsommar är alltså en perfekt vecka att praktisera Shopper Marketing på.

Glad midsommar önskar jag och alla mina ambitiösa, kunniga och trevliga kollegor på Retail House.

Midsommar

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s