FMCG och den digitala världen

Den digital shoppern utmanar alla befintliga strukturer som vi under årtionden byggt upp. Den digitala handeln omsätter knappt 10 % av svensk detaljhandel och den digitala försäljningen av mat står för en ännu mindre andel av den totala försäljningen av mat – men den digitala handeln växer och vi måste ha en strategi för hur vi skall sälja våra varumärken via de digitaliserade retailkanalerna. Idag skickar jag med en intressant rapport från Boston Consulting Group som försöker bringa lite klarhet i frågan.

BCG-The-Winner-Take-All-Digital-World-for-CPG-Mar-2016_tcm80-206184

Trevlig läsning

Summer_Beach_Grass_freecomputerdesktopwallpaper_1024-300x225[1]

Annonser

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s