Är det inte svårare? Shopper Marketing by Retail House

I ett blogginlägg i våras skrev jag om att sommaren är lika med Shopper Marketing. Idag bifogar jag en bild som jag tycker exemplifierar mycket av vad praktisk shopper marketing kan resultera i.

I denna exponering har man kombinerat olika kategorier för att skapa en måltidslösning. I all sin enkelhet har man valt att presentera måltiden hamburgare (fanns på inköpslistan), dessutom har man  i samma exponering tydliggjort andra typer av produkter som passar utmärkt till hamburgare. (för mig nya produkter som inte fanns på inköpslistan med bra marginal för butiken).  Produkter från tre olika butikskategorier presenterades.

Och detta är en bedrift för det kräver både samarbete i butiken och en dedikerad engagerad butiksmedarbetare som vill ge sin shopper det lilla extra.

Det kanske inte ser så imponerande ut men om vi skulle se mer av denna typ av exponeringar så skulle både leverantören och butiken tjäna på det och jag som shopper skulle vara betydligt lyckligare. Detta är en mikroupplevelse som gjorde mitt liv lite roligare och lite enklare.

Hur mycket mer köpte jag för då? Jo, jag prövade både baconskivor för 21.90 och den lite dyrare osten för 29.90.  Mitt snittköp ökade med 52 SEK. Inte dåligt för en shoppingrunda där jag totalt handlade för 150 SEK. Bra jobbat!

IMG_3266 (2)

Annonser

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s