Framtiden är här – Shopper Marketing by Retail House

Idag skriver jag bloggen från Düsseldorf. Retail House har tillbringat hela dagen tillsammans med vår europeiska organisation Combera och vår partner Trax. Syftet med dagen har varit att lära oss mer om hur vi kan bli effektivare på att samla in data visuellt och omsätta alla denna  i smarta insikter för att bli bättre och effektivare  butik.  Vi hade den stora förmånen att lyssna på allt från doktorer i Datavetenskap som berättade om hur man bygger algoritmer till att lyssna på hur Henkel byggt stora delar av sitt insiktsarbete i Tyskland på Trax plattform.

Trax som systemet heter bygger på digital igenkänning så att vi på ett enkelt sätt kan få en bra analys på hur det faktiskt ser ut i butiken. Nu är det slut på att manuellt räkna ut antal sku:er på papper och sammanställa detta i excel. Framtiden är här!

Läs mer om Trax här

img_3690

 

 

 

Annonser

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s