Digital transformation på agendan – Shopper Marketing by Retail House

Idag skrivs bloggen från Aten. Retail House VD  Helené Kraft och jag representerar Retail House i vårt Europeiska nätverk av Shopper/field marketing byråer. Det är otroligt givande att få diskutera hur vår bransch, dagligvaru-detaljhandel/FMCG, digitaliseras och hur den kommer att påverka framtidens shopping.

En första insikt som jag vill dela med mig från dagen är att digitalisering börjar i huvudet (strategi) och inte i tekniken (operationen). Detta kanske är självklart för dig men många börjar i teknikfrågan utan att ha ställt sig de mer grundläggande frågorna:

1.Hur ser våra kunders köpresa ser ut?

2. Var får de sina influenser till köp?

3. Var är de enklast att påverka?

4. Vilken kunskap/budskap behöver de för att kunna agera?

Genom att kunna ge ett klart svar på dessa frågor så kommer du att kunna bespara din organisation både pengar och energi.

Lycka till med din digitala transformering!

ps  Läs mer om Retail House Europeiska nätverk Combera Group ds

 

(Bild. Helené Kraft VD Retail House, Sara Auer VD Combera och undertecknad framför Akropolis)

IMG_3740.JPG

 

 

 

Annonser

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s