Big data och marknadsföring – Shopper Marketing by Retail House

Insikter är ett av fundamenten i Shopper Marketing, det innebär att vi baserar våra marknadsinsatser på data och kunskap och inte vilda gissningar.

I takt med att vi får/kan ta del av mer och mer data kring våra beteendemönster kommer nödvändigheten av att kunna läsa och analysera data. En stor utmaning är att vi ofta har datan men inte samlad för att kunna göra en analys.

Idag bifogar jag därför ett intressant White paper som handlar om hur vi kan välja ut och sortera samt kommunicera data. White paper är skrivet av Tableau.

Trevlig läsning!

 

whitepaper_mustdosofmarketingdashboards_eng_3

 

bild1

 

 

Annonser

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s