Den digitala handeln växer – Shopper Marketing by Retail House

Grovt kan vi säga att den svenska detaljhandeln omsätter cirka 600 Miljarder kr. Cirka 10 % säljs idag över nätet. Men nätet växer. Utmaningen framåt blir att sätta KAM resurser även på de digitala e-handlarna. Idag är summan man säljer inte så stor men tillväxttakten är desto mer imponerande.  Jag bifogar därför Post Nords utmärkta genomlysning av den digitala marknaden i Norden 2016. Läs, lär och agera.

e-handeln-i-norden-2016-se

 

digitalisering[1]

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s