På fredag smäller det – Shopper Marketing by Retail House

På fredag är det Black Friday. Shoppingdagen som inleder julhandeln. Vilken är då den enskilt viktigaste faktorn för shoppern denna dag? Service, närhet, kundbemötande, lättnavigerad site? Nej, detta är underordnade faktorer. Priset och erbjudandet är det som  avgör vart shopperns pengar går. Denna dag spelar den fysiska eller digitala världen en mindre roll.

I grafen nedan kan du se vad amerikanska shoppers värderar. Tror att vi skulle se ungefär samma data om vi jämförde med svenska shoppers. Man kan ju heller aldrig sticka under stol med att det är rätt kul att göra en bra deal.

Så lycka till med din shopping på fredag.

chartoftheday_6889_holiday_season_shopping_priorities_n

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s