It´s never too late to learn – Shopper Marketing by Retail House

It´s never to late to learn var kommentaren jag fick i lördags när jag skulle passera gränskontrollen på Newarks flygplats. Denna vecka är jag på Wharton Business School i Philadelphia och lär mig ”allt” om digitaliseringens påverkan på marknadsföringen. Det är en ynnest att få gå en kurs på en av världens bästa affärsskolor och vara elev hos några av de mest meriterade professorerna.

Så gränskontrollvakten hade rätt att det är aldrig för sent att lära sig nya saker. I dessa dagar när affärsmodeller snabbt förändras  måste vi alla ta ansvar för vår kompetensutveckling så att vi hela tiden har en kunskap som är relevant till de affärsutmaningar som vi ställs inför.

Nedan publicerar jag ett grymt bra case på ett företag som klarat digitaliseringen och tagit ett antal intressant steg i den sociala kommunikationen – låt dig inspireras.

case-digitalisering

Här är jag tillsammas med Professor  David Bell kursansvarig vid Wharton Business School  som skrivit en utmärkt bok som heter Locations is still Everything och är en måsteläsning för alla Er som vill lära Er mer om digitalisering och kopplingen mellan den verkliga och digitala världen.

Beställ boken här

IMG_4056.JPG

Annonser

2 reaktioner på ”It´s never too late to learn – Shopper Marketing by Retail House

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s