Den fysiska butiken lever och utvecklas- Shopper Marketing by Retail House

Den stora retailnyheten  i USA denna vecka är att Amazon har öppnat sin första fysiska matbutik utan kassor. Tack vare teknik och en app så dras pengar från kontot när du passerar utgången.

Varför är det så att de digitala företagen utvecklar den fysiska butiken?

De digitala företagen har  inga gamla strukturer och de har vana att adaptera ny teknik. De har dessutom ett mer agilt arbetssätt. Detta tror jag delvis är svaren på varför vi ofta ser ny teknik komma från den digitala sektorn in den fysiska. Vi har mycket att lära av den digitala världen.

Igår hade jag förmånen att få träffa och lyssna på Jen Rubio som är grundare av Away travel. Hon startade företaget för knappt två år sedan med idén att sälja resväskor på nätet. Redan efter 1,5 år öppnade de sin första butik med huvudsyfte att stärka away travel som ett livsstilsvarumärke. Det intressant i detta var att butikerna omedelbart var lönsamma och klarar sig på sin egen försäljning.

Dessutom säljer de platser i butiken till kompletterande varumärken samt bygger lokala communities kring sina butiker. Slutsatsen av detta är att vi fortfarande behöver den fysiska världen men vi måste vara mer innovativa och se möjligheterna mellan den digitala och fysiska världen.

Lycka till med din digitala/fysiska resa!

Kolla in väskorna här

img_4063

Annonser

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s