Samarbete leder till ökad vinst – Shopper Marketing by Retail House

Idag publicerar jag en mycket spännande artikel från McKinsey som  visar på att strategiskt samarbete mellan handel och leverantör leder till ökad lönsamhet. Dvs ett långsiktigt arbete mellan handel och leverantör är rätt väg att gå för lönsamhet och tillväxt i kategorin.

Tre aspekter som utmärker vinnarna:

  1. Utvecklar gemensamma kategoriplaner med sina kunder.
  2. Följer upp projekten löpande med kund.
  3. Fokuserar i större utsträckning på grundproblemen till tillväxt och de utmaningar som finns i kategorin.

Läs gärna studien för att få fler aspekter som utmärker vinnarna.

the-sales-practices-of-europes-leading-consumer-goods-companies

Lycka till med Ert samarbete!

jjjntbqs9fuooul1jwkl[1]

Annonser

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s