Finns det några snälla….- Shopper Marketing by Retail House

Här kommer en tidig julklapp till alla kunskapstörstande marknadsförare. Det är  två bra föreläsningar från Wharton Business school. Den första handlar om den fysiska respektive den digitala kanalens roll. Detta är ju en mycket aktuell fråga för alla retailers.  Den andra föreläsningen handlar om hur man skapar virala succéer. Vi ser idag att vissa kampanjer blir otroligt framgångsrika på nätet. T ex Volvo Lastvagnars kampanj med Jean- Claude van Damme. Denna föreläsning ger dig en idé om vad som är viktigt för att lyckas digitalt  och få viral spridning.

För dig som har lite tid över rekommenderar jag verkligen att spendera ett par timmar med två riktigt skarpa forskare från en av världens bästa business schools.

Fysisk vs. digital channels med Professor D. Bell

Contagious – why thing catch on med Professor J Berger

.

Sedan så vill jag samtidigt passa på att önska dig en riktigt God Jul. Kolla även in julkortet nedan.julkort

 

 

 

Annonser

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s