Framtidens marknadsföring – Shopper Marketing by Retail House

Min rekommendation till dig är att börja året på ett riktigt bra sätt – låt dig inspireras av en bra bok. Jag var för några veckor sedan och läste en kurs på Wharton Business School. Där hade jag den stora förmånen att få samtala och lyssna till en av världens främsta akademiker inom marketing – Jerry Wind. Han har samlat cirka 200 praktiker inom marknadsföringsområdet och tillsammans med dem försökt att skissera en framtidsbild. Denna bild finns nu publicerad i boken Beyond Advertising som jag varmt vill rekommendera som en snabbstart till att komma upp på banan 2017.

Vad är då det viktigaste budskapet i boken?

Jo, intressant nog så sågas den gamla marknadsmixen sönder till förmån för att följa med kunden på dess köpresa. Som stark anhängare av Shopper Marketing så gläds jag naturligtvis av denna viktiga och kloka slutsats.

Trevlig läsning

 

9781119074229_l

 

Annonser

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s