10 regler för Shoppability – Shopper Marketing by Retail House

Det yttersta målet för all retail, digital som fysisk är att attrahera kunder och få dem att handla så mycket som möjligt och självklart också komma tillbaka.

Så långt är ni med? Bra!

Men det är en sak att säga och en sak att göra. Hur man skapar en miljö i butikerna där både shoppern trivs och som gör att hon/han handlar och kommer tillbaka landar i begreppet – Shoppability.

Den amerikanska professorn Raymond Burke har skrivit en utmärkt artikel på temat som du kan ladda ned från vår hemsida. Men för dig som inte orkar läsa den kommer här hans bästa 10 råd för hur man gör butiken mer shoppervänlig.

Dr Burkes bästa 10 råd för ökad Shoppability

  1. Visa produkterna
  2. Hjälp shoppern att navigera
  3. Förenkla
  4. Ta bort onödigt brus
  5. Maximera och presentera nyttan med produkterna du säljer
  6. Visa de nya produkterna och nya idéerna
  7. Gör det bekvämt
  8. Gör det glädjefyllt
  9. Tala med auktoritet
  10. Var flexibel

Mitt råd är att läsa artikeln – den är drygt 10 år gammal men fortfarande mer aktuell än någonsin.

Ladda ned artikeln här (Retail House hemsida)

Lycka till!

24538-hd-women-shopping-300x187[1]

Annonser

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s