Fullsatt forskarfrukost – Shopper Marketing by Retail House

tackkort-forskarfrukost

I fredags träffades drygt 100 kunskapstörstande beslutsfattare från detalj-och dagligvaruhandeln.  Under forskarfrukosten, som vi genomför tillsammans med Handelsrådet,  föreläste docent Erik Wästlund från Karlstads Universitet på temat  upplevelser och beslutsfattande i butik.

Det var en oerhört fascinerande föreläsning där Erik tog med oss på den svåra resan att skapa uppmärksamhet i butik. Det är märkligt hur mycket vi har kvar att göra i handeln då det är snarare regel än undantag att vi bryter mot alla regler för butikskommunikation.

Några exempel.

  • Vi sätter skyltar i taket – trots att vi vet att skyltarna i taket inte skapar uppmärksamhet.
  • Vi kommunicerar irrelevant kommunikation i butiken utan koppling till närliggande sortiment.
  • Vi inför tekniska lösningar som överhuvudtaget inte tar hänsyn till att vi är människor.

För dig som vill veta mer om beslutsfattande i butik – klicka på länken nedan.

Läs mer om Eriks forskning här

Mer om beslutsfattande i butik kommer framåt – det är ett viktigt och relevant område inom Shopper Marketing!

 

Annonser

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s