Allt börjar med internet – Shopper Marketing by Retail House

Vi brukar ofta tala om begreppet digital natives. Dvs ungdomar som är uppväxta med internet. De har ett helt annat förhållningssätt än vi som växte upp med skrivmaskin och PC. När dessa ungdomar växer upp och blir vuxna så kommer digitaliseringen vara självklar. Detta är viktigt för oss alla att förstå. Men internet börjar nu också få ett starkt genomslag även bland vuxna.

För de unga har internet varit den viktigaste informationskällan under flera år, men nu ser vi för första gången att detta gäller i genomsnitt av alla användare. När svenskarna rankar informationskällorna på en femgradig skala får internet för första gången högst medelvärde; 3,7, att jämföra med 3,5 för tv, 3,2 för dagstidningar och 3,1 för radio.

Facebook blir en allt viktigare nyhetskälla och för de unga mellan 16-25 år är Facebook en viktigare nyhetskälla än tv, radio och dagstidningar.

Glöm därför din digitala strategi och inse att ett företag har en marknadsstrategi och nu råkar våra framtida kunder vara digitala och då måste också strategin ha mer digitala inslag. Svårare än så är det inte…

Lycka till med din digitala transformation.

Surprised baby boy using a laptop computer

Annonser

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s