Första steget till framtiden – Shopper Marketing by Retail House

Idag en superspännande dag! Vi genomförde en omfattande eyetrackingstudie på två butiker som involverade ett 10-tal stora kategorier. Detta är en studie som vi gör med vår samarbetspartner Tobii – ett världens ledande eyetrackingföretag.

Det är extremt roligt att i praktiken se det som vi redan vet i teorin.

  1. Hur svårt det är att skapa uppmärksamhet i butik.
  2. Hur vanestyrda vi är som människor
  3. Hur mycket kommunikation som möter en Shopper i kundvarvet.

 

Bifogar några bilder från dagens datainsamling. Mina duktiga kollegor Hanna och Max. Bilden till höger visar hur vi kunde se hur shoppern rörde sig i avdelningen. I realtid!

Vi kommer att publicera resultatet. Håll utkik.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s