Receptet för att nå framgång – Shopper Marketing by Retail House

Jag har tidigare talat om den den förändrade spelplanen och vad den innebär för oss som arbetar med marknadsföring och försäljning. Hur väl vi lyckas att anpassa oss efter detta beror på hur vi människor tänker och beter oss.

Idag vill jag ge dig lite färsk forskning kring vårt mänskliga beteende. Kanske inga nyheter men nu är det vetenskapligt belagt. Din attityd är mycket viktigare än din intelligens för hur väl du lyckas att anpassa dig till de förändrade förutsättningarna i omvärlden. Allt handlar om du har ett growth mind-set eller ett fixed mind-set.

Bifogar den intressanta artikel från tidningen Forbes nedan.

Kanske inte behöver säga det men skall du lyckas på den nya spelplanen så är det growth mind-set som gäller.

Läs artikeln här

 

growth-mindset-image

Annonser

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s