9 av 10 produkter säljs i den fysiska butiken – Shopper Marketing by Retail House

Det investeras för lite i den fysiska butiksmiljön. Skall  denna marknadsplats kunna konkurrera måste den erbjuda ett antal delar som du inte kan hitta i den digitala butiken. 9 av 10 produkter säljs fortfarande i den fysiska butiken. Därför är det viktigt att hela tiden ställa sig frågan hur man gör denna miljö mer attraktiv.

  1. Du måste enkelt kunna känna på produkten.
  2. Det måste vara enkelt att navigera.
  3. Vi måste hjälpa  att välja rätt produkt.
  4. Det måste erbjudas information och kunskap som är enkel att ta till sig.
  5. Du måste ha storsäljarna tillgängliga för direkt leverans.

Idag kan jag med glädje visa upp en installation som vi gjort på Åhléns City för varumärket Lumene. Detta är ett ett mycket konkret sätt att skapa en konkurreskraftig fysisk butik.

Lycka till med dina multikanalstrategier

IMG_1681

 

 

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s