Ett företag i den digitala framkanten – Shopper Marketing by Retail House

Idag hade Retail House advisory board den stora förmånen att ha sitt möte på Arlas huvudkontor i Stockholm. Där ägnande vi ett par timmar åt att få lära oss mer om Arlas digitala strategi samt byta erfarenheter med varandra. Arla är en förebild för hur man bygger en digital strategi kring sina produkter. Några delar som jag tar med mig från förmiddagens diskussion.

  1.  Den digitala världen kräver ett nytt och mer agilt arbetssätt.
  2. Sätt konsumenten och dess behov i fokus.
  3. Våga experimentera
  4. Säkerställ ett team som nyfikna på framtiden
  5. Våga utmana befintliga strukturer och arbetssätt
  6. Tänk mindre kampanj och mer långsiktig content
  7. Ledningens engagemang är nödvändigt.

Tack David och Johan för värdskapet och för att ni så generöst delade era erfarenheter.

 

Bilden: Lisa Gustafsson, Lisbeth Erstrand, Magnus Söderlund, Mats Larsson, Helene Kraft, David Bodén, undertecknad och Johan Karlström

FullSizeRender

Annonser

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s